Prázdninové umírání v cukrárně

25. 3. 2019, 19:28
Febiofest 2019

Dovolená na turecké riviéře nemusí být plná jen pláže, slunce a moře. V debutu švédské režisérky Isabelly Eklöf Prázdniny ji provází i explicitní násilí a ponížení. “Má spoluscenáristka takový život žila a já chtěla pochopit volby takové ženy, jak se stane, že necháte za sebe rozhodovat někoho jiného,” popsala režisérka impulsy k filmu, se kterým strávila pět let.

Svůj znepokojivý portrét pasivní přítelkyně dánského mafiána soutěžící v sekci Nová Evropa chápe víc jako sociologickou než psychologickou studii. “Zobrazuji různé typy dysfunkce a technik, jak se s ní vyrovnat. Posledních třicet let se filmy psychologií moc zatěžují a pak tvrdí, že někdo je přesně takový jen proto, že ho ve čtyřech letech opustila máma,” myslí si Eklöf.

Turecko si jako místo děje vybrala zčásti proto, že tam na dovolenou dánští dealeři drog opravdu jezdí, hlavně ji ale zaujaly tamní barvy. “Chtěla jsem ve filmu navodit dojem, jako kdybyste byli zavření v cukrářství a pomalu umírali hlady,” popsala filmařka svůj snímek o ženě polapené bohatstvím, za které platí příliš velkou cenu. 

Vyberte si z programu


Newsletter